">
Site général : jeanclaudemeynard.com


Matrice 2000 - Jean-Claude Meynard
 



Le Temps Fractal

Dans son œuvre, Jean-Claude Meynard, en fractalisant la surface, crée une impression de
double vision proche et lointaine.
Ici, le regard se diffracte en une immensité cristalline d’altuglas et de miroir, qui fait sculpture, réfraction et image.La fractalisation plastique passe par une mise en abîme, où le plan devient
une machine anamorphique et une perspective inversée.
Les strates se combinent et bougent, mettant le regard dans une variation et un déplacement continu.Entre tableau et sculpture, la surface est devenue l’interface d’un monde hétérogène, chaotique et ordonné.


Christine Bucci-Glucksmann

Catalogue Le Temps fractal
Galerie Xippas, Paris – 2000

 

 

 




Sablier 2001 - Jean-Claude Meynard


 

By fractalizing the surface in his work, Jean-Claude Meynard creates the impression of double vision close up and at a distance.
Here, the viewer’s perception is diffracted in a crystalline immensity of altuglas and mirror, creating sculpture, refraction and image. Plastic fractalization is precipitated into the abyss
where the plan becomes an anamorphic machine and an inverted perspective.
The strata combine and move with each other, such that viewing is set within variation and continuous displacement.
Between a painting and a sculpture, the surface has become the interface for a heterogeneous, chaotic and ordered world.